FMK manufaktur – tillverkar din väska på beställning

Som jag nämnt förut gillar jag att lyfta fram personer och företag som verkar för ett mer hållbart klimat inom modebrancshen. Ett sådant exempel är FMK manufaktur och Frida Karlsson som designar och tillverkar läderväskor och accessoarer, på beställning. Igår lanserades FMK manufaktur’s webbshop och jag uppmuntrar er alla att kika in där. Väskorna som Frida tillverkar görs som sagt på beställning, för att helt enkelt inte använda några resurser i onödan, så himla bra. Sedan är det dessutom snygga väskor, som inte bara håller kvalitetsmässigt länge utan även inte goes out of style. På hemsidan kan jag, som konsument, även få reda på vad det är för material som allt tillverkas i, nämligen läder från Tärnsjö garveri och linnefodret från Växbo lin.

För mig är miljön, människor och djur viktiga. Därför har jag valt att bara använda läder från Tärnsjö Garveri i Uppland, de garvar sitt läder med hänsyn till miljön och hämtar råvaran från lokala slakterier. Det är ett läder av hög kvalité som bara blir vackrare med åren. /FMK manufaktur

Jag såg även att det just nu fanns ett öppningserbjudande, vilket ger 10% rabatt på din första beställning om du beställer materialprover innan september är slut. Jag själv skulle gärna ha en ella som både rymmer dator, böcker och lite annat i smarta fack. Och justdet, hur många fack det ska vara, det får du bestämma själv, eftersom just väskan tillverkas på beställning till bara dig.

Skärmavbild 2014-09-28 kl. 19.46.49Skärmavbild 2014-09-28 kl. 19.47.17Skärmavbild 2014-09-28 kl. 19.47.58 Skärmavbild 2014-09-28 kl. 19.47.46

Lämna en kommentar